Success Story Jom Detox Jutawan -5 Testimoni Jom Detox Jutawan

Masalah berat badan kini sudah ada jalan penyelesaian. Alhamdulillah, Liza bersyukur sangat kerana dapat bantu orang yang mempunyai masalah berat badan termasuk diri sendiri.




Bila tengok data manusia yang mengalami obesiti, Liza terkejut sangat-sangat. Malaysia negara NO1 obesiti paling tinggi. Berapa kerap kita ambil tahu tentang diri kita? Adakah kita tergolong dalam kalangan rakyat yang obes itu?




Kalau korang sayang diri korang, cuba scan badan korang sekejap. Ada tak korang mengalami simptom-simptom macam dekat bawah ni?


Haa, macam mana? Kalau korang ada mengalami simptom ni, cepat-cepatlah ambil tindakan untuk diri korang juga, bukan untuk Liza atau sesiapa sahaja. Badan kita amanah kita kan.

Tetapi, mesti ada diantara korang fikir kenapa kami di Jom Detox Jutawan beriya-iya sangat nak bantu korang yang ada masalah berat badan dan sihat, bukan ahli keluarga atau kenalan pon kan.

Team kami rasa nak tolong sebab kesian. 

✔️ Bila terlebih berat, masalah kritikal memang mudah datang. Kesian kat anak anak dia kalau ibu atau ayahnya tak dapat keje elok elok kan. Sape nak cari rezeki untuk diorang pulak ni.

✔️ Kos rawatan super tinggi kalau sakit. Dan ia bukan boleh sembuh dengan tersangat mudah. Banyak air mata yang keluar. Banyak kerisauan yang hadir. Banyak duit yang hilang bila dapat sakit.

✔️ Bila kita dah dapat effect dari sesuatu program yang sangat bagus secara berulang ulang, kita memang sangat selfish andai simpan sorang sorang. Sedangkan ada orang lain yang struggle untuk sihat kembali. Macam macam usaha dah dicuba tapi belum ditemui jalan. Jadi kita yang dah dapat kesan dari Jom Detox ni wajib berkongsi.

✔️ Bukan nak menjual pun. Sebab kita tau bisnes dengan cara menjual tak akan ke mana mana. Kita hanya berkongsi. Dan pilihan di tangan bakal peserta itu sendiri. Join atau tidak itu bukan paksaan dari kami. Sebab yang nak sihat tu adalah diri peserta sendiri. Kesedaran dari dirinya sendiri. 

✔️ Ni keje istimewa. Dah macam NGO. Bezanya NGO bagi orang dari duit derma sumbangan orang ramai. Tapi kami beri sumbangan dari segi kepakaran kami 😊. 

✔️Ni keje yang Allah suka. Allah suka kita bantu orang susah. Yes, bukan mudah korang nak kurus dan sihat sorang sorang tanpa support grup dan tanpa orang yang pakar. Sebab tu kami di Jom Detox Jutawan ni buat betul betul elok elok dengan rasa passion yang sungguh menebal. Just nak lihat orang sihat dengan Jom Detox. Just nak tengok orang tu dapat kehidupan yang baru. 

✔️ Niat nak biar mereka yang ada masalah obesiti dan overweight kembali dapat berat ideal. Kembali dapat keyakinan diri. Kembali rasa diri berharga. Kembali boleh lebih mudah beribadah kepada Allah. Kembali dapat cergas macam sebelum obes. Kerana nikmat berat normal dan sihat itu adalah salah satu anugerah terindah dalam hidup ini.

✔️ Kesian pada mereka yang terpaksa bergantung hidup pada ubat seumur hidup. Andai ia boleh diubah, kenapa tidak?

Itu saja. Cukup besar reason ini kenapa kami beriya iya sangat. Lebih dari 50% rakyat Malaysia overweight korang. Kesian sangat. Of course penyakit pun boleh datang bila bila masa kan. 

Jadi kenapa kami yang tau camne nak buat tu duk diam diri?

So selfish namanya kan.

Jom Detox Jutawan ni memang result proven.
Ada banyak sangat testimoni Jom Detox Jutawan ni, tetapi Liza tak share semua ok sebab takut 7 keturunan tak habis baca. [>,<]

Untuk entri kali ini, Liza nak share dengan korang 5 cerita sebenar peserta Jom Detox Jutawan.

#1 Hilang 21kg Dengan Jom Detox Dalam Masa 6 Bulan





Kak Nah ni sebelum ni pernah buat detox bukan dengan team Jom Detox. Dia ambil masa 9 tahun setengah untuk hilangkan 9kg. Lama sangat Kak Nah habiskan masa dekat situ.

Kalaulah Kak Anah jumpa Jom Detox Shaklee lebih awal, mestinya dapat result yang lai cepat. iye la tengok result lepas join Jom Detox Shaklee. Hilang 21kg dalam masa setengah tahun😱

Syukur Kak Anah dah tahu caranya melalui Jom Detox ini. Short cut sangat kan. Yang penting selamat dan sihat. Tak ada bounce back pon.

#2 Penyakit Migrain Along Dah Pulih. Dulu Orang Kata Along Mengandung Padahal Along Masih Bujang





Aish sentap tau bila kita belum kahwin, orang cakap kita mengandung disebabkan lemak-lemak yang semakin membiak.Stress, dengan migrain nya lagi.

Dulu, panadol memang sentiasa ada dalam beg sebab migrain boleh datang bila-bila masa je. Kepala sakit sangat-sangat. 

Selepas join Jom Detox, penyakit migrain Along dah pulih, tiada lagi panadol. Sihat dengan Supplement Shaklee je.

Sebelum join detox berat asal adalah 75kg.Berat sekarang (Jun 2019) selepas raya 60.9kg.

Sebenarnya nak join detox sebab nak kuruskan badan.

Sejak tahun 2014 berat badan naik mendadak dari 45kg kepada 75kg.Dan sejak 2014 sehingga mac 2019 period tak pernah datang.

Kata doktor along ada masalah hormon tak stabil sebab berat naik mendadak.

Alhamdulillah sejak 3x join detox period saya dah datang.

Alhamdulillah..Syukur.



Ni Along sekarang , loss 14kg👏

#3 Pesakit SLE Hilang 11.1kg Dan 36 Inch


Magdalen, 40 tahun


Ini kisah SLE fighter.

SLE atau lebih dikenali sebagai Lupus adalah merupakan penyakit kronik auto imun di mana badan pesakit menghasilkan protein dgn byknya. Protein darah yg dipanggil Antibodi ini dengan sendirinya m Tuemberi tindakbalas terhadap tisu seseorang. Dan setakat hari ini punca penyakit tidak diketahui.

Simptom awal yang saya dapat masa tu ruam2 di kulit muka, kulit kepala, bahagian kaki dan tangan. Antara lain susah nak berjalan, kaki terasa pedih sekali, hidung mulut mula berdarah. Demam & flu memang on & off. Selalu sangat dapat. Lebih2 lagi bila ada org di sekeliling yg tgh sakit. Memang mudah sangat terjangkit. 

Ni tak cerita lagi, pasal appetite. Memang betul2 loss appetite. Nasi just cuma dapat makan sebutir demi sebutir. Itu pun sangat sedikit. Nak telan sangat lah sakit.

Sepanjang masa sakit dan dalam proses recovery, muscle pain, joint pain & fatigue pulak memang sering saya alami since terkena penyakit ni. Sometimes jari jemari bengkak langsung tak boleh nak bent, nak genggam pun x dapat. Malam2 kena tidur guna knee guard ankle guard. Semuanya sebab joint terasa sakit. Tak boleh nak gerak.

Imagine korang semua,  betapa painful nya saya sepanjang tempoh ni. Tuhan saja yang tau. Nampak saya boleh jer berjalan, duduk & buat aktiviti macam orang normal. Tapi actually saya tengah menahan kesakitan tubuh badan.

Sebelum detoks, badan saya rasa sluggish dan penat di siang hari even dah cukup tidur. Sangatlah tak selesa bila fatigue ni. 

Kaki pulak still rasa numbness (kesemutan) all time since lepas koma harintu. Berat tak pandai nak turun turun even dah buat exercise cardio setiap hari. Fuh, stress sangat rasa 😩.


Muscle pain, joint pain, demam dan flu dah jadi macam adik beradik akrab saya bila tak sah kalau tak kena paling kurang sekali sebulan.


Boleh bayangkan? Seksanya rasa.


Tapi sejak detoks ni, saya super happy. Badan rasa ringan, tak rasa penat, siang hari memang lebih bertenaga.


Kaki saya dah rasa better. Movement sekarang takde limitation lagi dah tau. Seronoknya rasaaaaaa. Kesemutan sebelum hilang entah ke mana. Hihi


Lagi? Yang ni sangat suka! Berat dah pandai turun dan tak rebound balik. Yeah 💪. Saya dah dapat berat normal saya dah. Sukaaa sangat. Dari XL dah bertukar ke M. 


Muscle pain dan joint pain dah sangat makin kurang. Demam dan flu pulak dah takde langsung sejak saya detoks tau. 


Sapelah tak jatuh cinta dengan detoks kan. Saya ingat, saya akan dapat kesan turunkan berat badan je dengan Jom Detox ni. 


Tapi sebenarnya lebih dari itu. Dan semua ni berlaku hanya dalam masa kurang dari 36 hari tau.

#4 Sakit Tapak Kaki/Tumit Makin Hilang, Badan Ternyata Ringan selepas 10.2kg Disingkirkan


Nor Faizah


Sedikit cerita sebelum join #jomdetox. 

Berat badan naik selepas habis pantang puteri ke 3 saya. Alasan ibu menyusu (100% bf sampai sekarang masih lagi menyusukan) selalu lapar dan kena makan banyak tu antara faktor menyumbang kpd kegemukan. Jadinya secara tak langsung kerjanya adalah menternak “lemak”. 

Sampailah satu tahap dah takleh nak hadap teguran orang sekeliling. “gemuknya” “gemuknya sekarang” “kenapa gemuk sgt skrg” 

Bernanah lah telinga. Suami tak berani nak tegur gemuk dah sebab awal-awal dah kena sembur di bini. 

“kurus susah, gemuk pun susah. Serba tak kena!” 

Mahu tak diam suami kat sebelah kan. 😂

So dia diamkan ajelah kot. Secara halusnya suami sampai tahap ajak berpuasa dari isnin - khamis. Berbuka tak mkn nasi. Makan nasi sekali sehari hanya pada Jumaat Sabtu & Ahad. Simbolik nak bantu isterinya kembali kurus. 

Time ni berat turun naik. Macam jarum penimbang tu tak betul. 😂

Bila orang tanya dah turun berapa kg... “krik krik” nak bagitau pun malu. Sebab takde bagi kesan sangat. Takut kena ejek lagi dek kawan-kawan. Even nak bagitau orang kita tengah diet pun malu. Sebab takde effect pun. 

Last-last give up! Melantak je lah. Dah alang-alang nak gemuk. (dendam dengan perasaan sendiri)😂

Teruk kan! 

Bila join #jomdetox. Semangat nak gebang tu selalu ada. Skit-skit nak gebang kat wall. Bukan gebang menda tak betul. Menda betul kot. Hari-hari kg turun. 

Apalagi kita tepukkkkk lah kan.
Saya pun tertarik untuk join #jomdetox5.0 sebab kerana gebang geng2 detox lah. 

Tiap-tiap hari cerita pasal penurunan kg diorang. Yang kita duk diet berbulan-bulan nak turun 1 kg pun payah. 😏



ni gambar dengan anak sulung saya. hati berbunga2 raya ni bila orang cakap macam adik beradik. wahhh muda always lah ibu. i like 😍

Dashattt tau aura geng #jomdetox ni.

#5 Bacaan Cholestrol 14 ke 6.73 Selepas Jom Detox



Norazila, 40 tahun


Ini sebelum Detox. Lengan & paha ayam 🦃. Dec 2018. Berat lebih drpd 67kg

Cholesterol tinggi mmg inherited dr parents. Jadi walaupun saya jaga pemakanan “eat clean” sebelum ni, saya tak berjaya turunkan bacaan cholesterol saya.

Ditambah pulak masa tu saya kerap kena vertigo dan migraine.

Saya mula detect cholesterol tinggi pada tahun 2014 masa buat check up di hospital. Dr Tay (Cardiologist) naik angin sebab bacaan Cholesterol LDL saya 14. Dia pelik sebab umur muda lagi tapi Cholesterol tinggi. 

Bila check history, 
YES arwah ayah meninggal sebab jantung, ada low blood pressure history.

Genetically saya ikut arwah ayah. Jadi, Dr Tay terus minta makan ubat cholesterol for 3 months.

After 3 months, another check up, LDL turun kepada 9+. 
Saya stop makan ubat. 😌

Tahun 2015, saya bersalin anak ke-4. After another round of check up, cholesterol saya naik semula kepada 11.
Saya argue dengan Dr taknak bergantung pada ubat. 

Dr cabar saya kawal pemakanan, exercise regularly, avoid seafood.

Fuh! Sangat susah nak ikut.

Saya spent thousands utk beli buah, sayuran.
Supplement ? Sorry ye takmau makan. Tak suka Makan supplement! 

Exercise! Langsung tak buat. Alasan = tak ada masa. 

😔 

Dalam seminggu saya makan ponstan 2-3x sebab migraine. 

Selalu sangat penat dan letih. Once ada symptom ni, saya akan kena Vertigo. End up makan Betaserc atas arahan Dr.

Setiap kali ambik gambar akan crop mana2 bahagian yang tak perlu. 😆

Gelak ye. Ramai kan suka crop picture tinggalkan half.

Salah satu mengapa saya teruskan Detox dan berjaya menurunkan bacaan kolesterol sebab dalam Program Detox itu sendiri diberi penekanan mengenai :-

1 - kurangkan pengambilan gula dalam diet harian
2 - amalkan gaya hidup sihat untuk pastikan 
3 - Coach memberi tips dan panduan kenapa meal plan dipilih 
4 - Pemakanan (high fat) yang sesuai untuk peserta yang mempunyai kolesterol yang tinggi.

Penekanan harus diberikan kepada bagaimana untuk merendahkan LDL (bad) dan dalam masa yang sama meninggikan HDL (good).


Gambar selepas join Jom Detox


Kesimpulan 


Itulah antara Success story Jom Detox Jutawan.

Kami #TeamJutawan sedia bantu korang untuk buat detox dengan Jom Detox Shaklee.

Direct PM 👉 Liza


Cik Noraliza
Pengasas Hijrah D'Beauty Spa (Home And Mobile Spa)
Shaklee Independent Distributor

Liza Hijrah DBeauty +6011 1564 0454


Comments

  1. Kisah kisah yang menarik. Yang berusaha pasti berjaya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts